Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OS

ondra slanina

5. 12. 2011 22:33
Dovolím si připomenout další kauzu,

ve které figuruje pan ministr Besser - http://magazin.realfilm.cz/2011/12/kauza-narodni-filmovy-archiv/. Podle názorů řady lidí z filmové branže hájí ministr skutečně všelijaké zájmy, ale s kulturou toho příliš společného nemá.

0 0
možnosti

Ilja Šmíd

5. 12. 2011 11:02
PKF v Národním divadle?

Jak je obecně známo, nejsem velký příznivec tzv. transformace operního života v Praze. Nicméně se snažím hledat objektivní fakta. A tak se musím ptát, zda má autor článku opravdu nějaký důkaz o prosazování Pražské komorní filharmonie do Stavovského divadla. Tuším, že tato úvaha - pokud tu opravdu byla - mohla být někde na začátku toho diletanstky vedeného procesu, nicméně nyní je i pro autory nereálná. Nebo je něco nového, pane Koláři? Zcela objektivně: za doby mého ředitelování PKF a šéfovství J. Bělohlávka jsme nabízeli tehdejšímu řediteli Srstkovi, že bychom mohli hostovat v nějakém nastudování Mozartovy opery (mluvilo se o Titovi). Odbory přetíženého orchestru ND to zatrhly, měly prostě strach, že by se začalo srovnávat. Poté nám byla nabídnuta ředitelem Dvořákem soudobá opera Montezuma, nastudoval ji Z. Müller. Ale v ND přece hostovaly i jiné - specializované - orchestry. A není snad PKF orchestr, který je žádaný největšími světovými operními hvězdami?

0 0
možnosti
OK

old-fashioned Kokodák

5. 12. 2011 0:37
další (v podstatě průběžná) katastrofa...

česká kultura bude stále "besser und besser"

:-/Rv(to je náhrada za smajla "puke"...)

1 0
možnosti
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2225x
Absolvent filosofické fakulty University Karlovy, obor francouzština latina. Působil jsem v Hudební mládeži ČR, kterou jsem v Karlových Varech zakládal, pracoval jsem v kultuře. V době perestrojky jsem z trestu v resortu elektrotechnického průmyslu spravoval ověřování zvláštní způsobilosti v investiční výstavbě (za Komenského). Nikdy jsem nebyl a nejsem členem žádné politické strany ani hnutí. Od jara 1990 jsem působil jako zástupce šéfa opery Národního divadla Dalibora Jedličky, po jeho odchodu vynuceném činoherní lobby vedle jeho nástupkyně Evy Hermannové. V roce 1992 jsem založil soukromou uměleckou agenturu, jako operní manažer spolupracoval zejména se Sirem Charlesem Mackerrasem, DECCA, BBC. Zastupoval jsem operní pěvce u Královské opery Covent Garden v Londýně, Festivalu Glyndebourne, v Mnichově, Berlíně, Paříži, Helsinkách a u dalších operních domů a symfonických orchestrů v Evropě, obou Amerikách a v Japonsku.

Seznam rubrik