Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Obyčejný člobrda

6. 6. 2011 15:53
Řešení je jednoduché

Těch 15 tis. lidí, co podepsali petici za zachování opery, se zaváže platit na její provoz každý rok 10 tis. Kč, a opera může pokračovat. Jinak není důvod, aby někdo, kdo nechodí do opery, platil její provoz pro německé turisty. Další řešení by bylo, aby umělci hráli zadarmo a na provoz se skládali, ale to asi nebudou chtít. Ono i když jde o vznešené věci, jde nakonec vždy o peníze. Takže ať je tam dají ti, co operu chtějí, a hotovo. I ty nejsložitější věci mají vždy velmi jednoduchá řešení. Jenže ta se jaksi navrhovatelům těch složitých nelíbí.

0 0
možnosti

naroznej

6. 6. 2011 16:16
Re: Řešení je jednoduché

Přiznám se , že do této problematiky nevidím a tak zde ze mě nevypadne , zda je sloučení dobrý krok anebo není.

Jinak kultura je to , co dělá tuto zemi touto zemí. Máme-li mít nějakou budoucnost (chce-li tento národ duševně přežít) , potřebujeme kulturu. Potřebujeme spisovatele , divadla , dramatiky ,hudební skladatele , dirigenty , operní pěvce atd.

I ten německý turista , co zajde do opery sem často cestuje pouze díky té opeře. A vstupné do opery často nejsou jediné peníze , co zde utratí.  Obvykle se někde ubytuje , někam zajde na jídlo do restaurace...nakoupí nějaký suvenýr domů.

Jaký asi tak musí být přínos dotované arény ve Veroně pro město. Když díky vyhlášenému festivalu sem v létě proudí davy turistů a díky tomu mají hoteliéři a restauratéři plné ruce práce. A díky tomu je Verona známá po celém světě.

0 0
možnosti

zlatoústý

6. 6. 2011 14:48
Čemu se divíme

Když někdo naletí na převlečené "nové" světlonoše, jakými měli být (podle některých) TOP09, tak se nemůžeme divit, jak věci dopadají. Doufám, že to kultura přežije, a příslušným stranám a politikům jejich konání spočítáme v dalších volbách. Nezapomínejme tyhle průšvihy!

0 0
možnosti

Gmur

6. 6. 2011 8:13
to snad patri do novin na 1. stranu

a ne sem¨!

0 0
možnosti

Lady Humussprey

6. 6. 2011 0:17
Myslím, že konec oper má svou logiku

Evropa a vlastně celý západ se řítí do propadliště dějin. Je to jako při letu balónem ze kterého uniká plyn. První musíme odhodit vše bez čeho se snadno obejdeme. Divadla, galerie, knihovny. Potom věci praktičtější. Bazény, kadeřnictví, cukrárny. Naposled i mlýny.Mnoho lidí si apokalypsu představuje, jako troubení andělů zkázy, ale já ji vidím jako miliony lhářů, kteří se další lží a podvodem chtějí zachránit, ale protože není poctivých, není už koho okrást a tak hynou i stoupenci Sodomy.

0 0
možnosti

CCIR

5. 6. 2011 23:30
Takže

už aj operu idete odpáliť? :-/ Otrasné! Inak pán autor, nielen v okolitých nemecky hovoriacich krajinách! Neklamte, nezavádzajte!!

0 0
možnosti

jan kubalek

5. 6. 2011 22:14
...

Jejdanaky, tak oni to opravdu osekaji :( ... to je skoda, opera byla velice pekna (predstaveni). Je to skoda ...

0 0
možnosti

FenyAMG

5. 6. 2011 22:09
.

Teda, porovnávat ministra kultury s Hitlerem je silný kafe Rv

0 0
možnosti
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2225x
Absolvent filosofické fakulty University Karlovy, obor francouzština latina. Působil jsem v Hudební mládeži ČR, kterou jsem v Karlových Varech zakládal, pracoval jsem v kultuře. V době perestrojky jsem z trestu v resortu elektrotechnického průmyslu spravoval ověřování zvláštní způsobilosti v investiční výstavbě (za Komenského). Nikdy jsem nebyl a nejsem členem žádné politické strany ani hnutí. Od jara 1990 jsem působil jako zástupce šéfa opery Národního divadla Dalibora Jedličky, po jeho odchodu vynuceném činoherní lobby vedle jeho nástupkyně Evy Hermannové. V roce 1992 jsem založil soukromou uměleckou agenturu, jako operní manažer spolupracoval zejména se Sirem Charlesem Mackerrasem, DECCA, BBC. Zastupoval jsem operní pěvce u Královské opery Covent Garden v Londýně, Festivalu Glyndebourne, v Mnichově, Berlíně, Paříži, Helsinkách a u dalších operních domů a symfonických orchestrů v Evropě, obou Amerikách a v Japonsku.

Seznam rubrik