Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Páně Schwarzenbergova protislužba

Aktualizováno 30.9.2014 v 07:40: Důvodnost mých informací v původním článku z 29.11.2011 se potvrdila, bývalý generální ředitel Národního divadla Ondřej Černý nastoupil do diplomatických služeb. Od 1.1.2014 je ředitelem Českého centra v Mnichově. (zdroj: Česká centra) Nesrovnalost je pouze v detailu: místo Berlína Mnichov. Naopak sdělení ředitele tiskového odboru MZV Víta Koláře z 1.12.2011, na jehož základě jsem se za svůj článek omluvil, se v dnešním světle jeví jako zavádějící a falešné. Proto svou omluvu Karlu Schwarzenbergovi z 2.12.2011 beru zpět a původní text vracím na původní místo.

Aktualizováno 2.12.2012 ve 12:20:
Článek, který se původně nalézal na tomto místě, byl věnován kauzám Ondřeje Černého jako někdejšího ředitele Divadelního ústavu, jeho čtyřapůlletému působení v čele Národního divadla v Praze, jeho roli v probíhající takzvané transformaci Národního divadla a konečně souvislostem jeho očekávaného odchodu. Pointou článku pak byla informace, že Ondřeji Černému má být k odchodu z Národního divadla připraveno místo v diplomatické službě v Berlíně.

Přijal jsem ji v dobré víře, neboť její zdroj byl na MZV ČR. Osobu, od níž informace pochází, však neznám ani osobně ani jménem. Dodatečně proto nemohu informaci ani doplnit ani verifikovat. Ohledně ověření její pravdivosti jsem dnes odkázán na oficiální zdroje MZV ČR.
V diskusi k tomuto blogu i osobním e-mailem se proti mému článku ohradil ředitel tiskového odboru MZV ČR Vít Kolář. Jeho sdělení, že "MZV ČR žádné místo ani aktuálně ani pro rok 2012 v Berlíně neuvolňuje", není pro souvislosti mého článku relevantní: mandát Ondřeji Černému končí na jaře 2013 a jeho odchod před koncem mandátu MK ČR ani nenaznačilo. Očekávám, že se veřejnosti v nejbližších dnech dostane od personálního ředitele MZV ČR oficiálního ujištění, že MZV ČR žádné místo pro Ondřeje Černého neuvolňuje ani pro rok 2013 ani pro rok 2014.
Nemohu však nepovažovat za relevantní sdělení ředitele tiskového odboru MZV ČR, že "žádná nabídka Ministerstva zahraničních věcí ani ministra Schwarzenberga pro stávajícího ředitele Národního divadla v Praze Ondřeje Černého neexistuje a neexistovala."

Ministru zahraničních věcí České republiky Karlu Schwarzenbergovi se proto omlouvám. V souvislosti se svou omluvou jsem svůj původní článek z tohoto místa stáhl.

Na hodnocení současné hospodářské a manažerské kondice Národního divadla však nemám co měnit.
K poměrům v Národním se veřejně vyslovuji od podzimu loňského roku. V té době jsem ještě ani netušil, jaké plány má nově jmenovaný ministr kultury s Národním divadlem, Stavovským divadlem a Státní operou Praha. Též by mě tehdy ani nenapadlo, že za lék pro resort kultury by mohl jakýkoli jeho ministr považovat hlavně rozvoj stavebních investic. Tehdy jsem ještě byl nakloněn doufat, že ačkoli Jiří Besser ke kultuře nepřičichl, může se projevit jako špičkový manažer. Něco jako špičkového realitního makléře jsem neočekával a nedomnívám se, že Jiří Besser coby ministr kultury slouží kultuře a veřejnosti.
Moje kritika směřování Národního je důvodná a konzistentní. Má tvrzení, že Národní divadlo poslední tři roky hospodaří věcně (nikoli účetně) ve ztrátě, že v něm docházelo ke křiklavým nehospodárnostem, že takzvaná transformace Národního divadla zahrnující dokonané zrušení samostatné Státní opery Praha a zatím nedokonaný vstup Pražské komorní filharmonie do Stavovského divadla je účelová, že ministr kultury o pravém stavu Národního divadla a Státní opery Praha opakovaně veřejnosti lhal, nejsou pomluvou. Jsem připraven je obhajovat. Proto svůj původní článek po úpravě zveřejňuji na jiném místě pod názvem Kam Tě vedou, Národní divadlo? 1

 

Původní text z 29.11.2011 (vráceno 30.9.2014):

Veřejné přiznání Karla Schwarzenberga, že se v dlouhém životě s korupcí nejen setkal, ale i požadavku podlehl protislužbou, někomu možná připadlo chlapácké. Jak hodnotit protislužbu, kterou Karel Schwarzenberg v tichosti poskytuje odcházejícímu řediteli Národního divadla Ondřeji Černému jako ministr zahraničí vlády České republiky?

Česká hudba 2004 měla být holdem národní kultuře a měla probíhat celoročně a celorepublikově. Po krásném nástupu začala ztrácet dech, až se vytratila docela. Příčinou bylo takříkajíc předčasné vyčerpání festivalového rozpočtu, jehož správa se tehdejšímu řediteli Divadelního ústavu Ondřeji Černému poněkud vymkla z rukou. U nás však není zvykem o takových věcech hovořit, natož je řešit. Závěrečná zpráva o hospodářském fiasku akce se buďto nadobro ztratila, nebo nikdy nebyla zveřejněna.

Koncem roku 2005 se veřejně propírá podezření, že tentýž Ondřej Černý stále ještě jako ředitel Divadelního ústavu opět nesprávně nakládal se státním majetkem. Tehdejší ministr kultury Vítězslav Jandák rozhodne v únoru 2006 o vypsání výběrového řízení na jeho místo ze dne na den. O čtyři týdny později však už média hlásí "Ondřej Černý obstál, znovupotvrzen ve funkci ředitele Divadelního ústavu." Také "Současný ředitel Divadelního ústavu Ondřej Černý prokázal, že organizace pod jeho vedením dosahuje dobrých výsledků." Též i "Jandák si ověřil, že ředitel je dobrý."

Za pár měsíců nato další ministr kultury Martin Štěpánek rovnou z nemocničního lůžka "pro nesrovnalosti v nakládání s majetkem státu" okamžitě odvolává ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka. Zhojit jizvu po něm přichází po jedenácti letech ředitelování Divadelnímu ústavu "jako na houpačce" jasný vítěz výběrového řízení Ondřej Černý. Jmenovala osmnáctidenní ministryně kultury Helena Třeštíková v roce 2007 kozla zahradníkem? První rok vyjdou škarohlídi naprázdno - nový ředitel si v čele Národního vede dobře.

Kozel se rozkouká v roce 2008: výkon ND v bartrových obchodech prudce klesne (oproti předchozímu roku o 15 milionů), zatímco čerpání fondů ještě prudčeji stoupne (o 31 milionů); přičemž čerpání rezervního je na krytí ztrát. Ondřeji Černému narostou křídla. Aby Národní nekleklo, je tučné sousto Bob Wilson rozúčtováváno do tří po sobě jdoucích let. V roce 2009 Národní pokračuje v obžerství; výkon ND v bartrových obchodech je opět nižší (oproti korektnímu roku 2007 o 12 milionů) a čerpání fondů opět vyšší (o 25 milionů). Ne že by si je kozel strkal do štrozoku - kdo by mu vyčítal čerpání stravenek duplicitně k obědům s obchodními partnery či obědům hrazeným ze zlatých karet partnerů ND, to se u nás přece nosí (nebo ne?); ani manželčina společnost zajišťující Národnímu hostesky ani sestřina společnost opatřující Národnímu květiny ani společnost bývalé manželky dodávající Národnímu překlady zřejmě významných obratů nedosahují. Zajímavá je oblast propagace a médií - tam se miliony točí snadno a dohledávají obtížně. V roce 2008 hospodaří ND věcně (nikoli účetně) se ztrátou cca 39 milionů, v roce 2009 pak s věcnou (nikoli účetní) ztrátou cca 28 milionů. To už je dost i na naše poměry; končící ministr kultury Václav Riedlbauch stihne alespoň vyslat do ND kontrolu, jejíž závěry - nedostatek dalších cca 110 milionů k polovině roku 2010 (sám Ondřej Černý připustil "jen" 60 milionů) - postačují k sestřelení jakéhokoli ředitele.

Nastoupivší ministr kultury Jiří Besser však nechá kontrolní zprávu začerstva zmizet. Nezveřejní ji ani na opakované výzvy a osobně manažerský kolaps přikryje. O stavu Národního veřejně lže. Pod ministerskou kuratelou tak matador i další slabou chvíli ustojí: ND zruší dvě operní premiéry, jednu premiéru opery uvede jen koncertně, operní titul českého autora navzdory svým závazkům ve statutu neuvede vůbec, choreografie amerických choreografů nahradí balet premiérou z choreografií svého šéfa. Především však Ondřej Černý nechá drasticky ořezat mzdy a platy - nic menšího by výsledek ND ani nespasilo. To vše je zdůvodňováno snížením státního příspěvku. Poskytnutím záminky zachrání ministr kultury Ondřeji Černému na čas křeslo - jinak by hospodářský kolaps Národního vyšel najevo a tisícovka oškubaných zaměstnanců by jej asi hnala bičem. V roce 2010 dosahuje ztráta ND věcně cca 31 milionů (účetně je jako vždy vše v nejlepším pořádku) a náklady na své oblíbené bartrové obchody už Ondřej Černý raději nechá rozpustit do jednotlivých nákladových účtů, aby s předchozími léty nešly porovnat.

Nelze odolat srovnání nedávného postoje ministra kultury k dlouholetému řediteli Národního filmového archivu Vladimíru Opělovi s ministrovým dlouhodobě nestandardním vztahem k Ondřeji Černému. První byl "kvůli třem a půl milionu" okamžitě odvolán. Na odvolání druhého nestačilo ani chybějících 110 milionů v běžném roce, ani prohospodařených přibližně 39, 28 a 31 milionů ve třech letech po sobě jdoucích; na manželku, sestru a exmanželku nehledě.

Dnes prý sázková kancelář Synot, letitý sponzor Národních divadel v Praze i v Brně a vzor mecenášů všemožných charit, zařazuje kariérní postup Ondřeje Černého do herního plánu. Kurs na sázku, že bude povolán k diplomatické službě do Berlína, je prý 1,01. Pochopitelně: "uklidit exponenta, jenž splnil úkol" a zároveň odměnit překladatele z němčiny, zlatoústého mistra obou jazyků a nositele čestného kříže lze stěží vhodněji než diplomatickým místem v zemi, kde má - zatím ještě - dobré jméno.

Nezasvěcenému může vyvstat otázka: Za jakou službu odměňuje ministr zahraničí Karel Schwarzenberg diplomatickým místem odcházejícího ředitele Národního divadla Ondřeje Černého?

Ministr kultury Jiří Besser se nezdráhá o stavu Národního divadla a Státní opery Praha veřejně lhát. Kvůli Ondřeji Černému to však není. Je to v zájmu plánu, který všehoschopný ministr ve svém resortu realizuje. V zákulisní mašinérii výprodeje nemovitostí ze správy Národního divadla podnikatelům schovaným za nadací exprezidenta Václava Havla je vstup Pražské komorní filharmonie do Stavovského divadla a zrušení Státní opery Praha vedlejším produktem. Ondřej Černý, vůči Ministru - Privatizátorovi úslužný ředitel Národního, jenž spojuje obě divadla loutkovou personální unií už od 3.3. t.r., sehrál v tomto procesu nezastupitelnou úlohu.

Nezbývá než poblahopřát Ondřeji Černému k pokračování pěkné kariéry na teplém místečku v Berlíně a těšit se, koho si do funkce ředitele takzvaně transformovaného Národního divadla v zákulisí připravil berounský kmotr a fanoušek skupiny Kabát Jiří Besser, neblaze toho času ministr kultury vlády České republiky. Bude to určitě pecka.

Autor: Richard Kolář | úterý 29.11.2011 0:15 | karma článku: 31,68 | přečteno: 2814x
  • Další články autora

Richard Kolář

"Národní divadlo jako garáž". Od nejvyššího stupínku divadelnictví k objektu privatizace

Jako první v našich novodobých dějinách se pustili do přehodnocení významu Národního divadla a pokusili přerozdělit benefity spojené s jeho posláním polistopadoví lídři Činohry ND Ivan Rajmont s Otakarem Roubínkem v roce 1990

15.6.2022 v 22:49 | Karma: 29,90 | Přečteno: 737x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Otevřený dopis ministrovi kultury ČR. Vážený pane ministře kultury Martine Baxo

Národní divadlo pod vedením Jana Buriana přestalo být reprezentační scénou České republiky v oboru opery. Nejvyšší stupínek našeho divadelnictví ponížil generální ředitel na penězovod veřejných prostředků s pochybným místem určení

23.5.2022 v 9:31 | Karma: 38,63 | Přečteno: 2717x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Národní divadlo: Kolik doplácíme na vstupenku a proč nemá ředitel 200 milionů manko

Národní divadlo deset let pod vedením Jana Buriana zvyšuje svoje náklady, aniž přináší vyšší uměleckou kvalitu a obslouží větší počet diváků. Právě naopak. Dotace na divákovy vstupenky a ředitelovy ztráty platíme my z našich daní.

22.4.2022 v 0:41 | Karma: 40,69 | Přečteno: 1989x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Národní divadlo přestalo naplňovat své společenské poslání v oboru opery. Opeře škodí

Národní divadlo poprvé za sto čtyřicet let své historie nedostává svému poslání podle zřizovací listiny. Není už reprezentativní scénou České republiky v oboru opery a etalonem svrchované umělecké kvality pro operu.

28.3.2022 v 3:00 | Karma: 38,13 | Přečteno: 2273x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Kam kráčíš, Národní divadlo? V. Tunel třetí: Dvojí náklady na jednu premiéru a bílý kůň

Národní divadlo zaznamenává v posledních deseti letech rozmach nikoli v uměleckých výbojích či v narůstání počtu návštěvníků, nýbrž v růstu nákladů a ve zmnožování počtu hodnostářů, kteří se na umělcích přiživují.

3.3.2022 v 19:30 | Karma: 28,60 | Přečteno: 1241x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Kam kráčíš, Národní divadlo? IV. Tunel druhý: vykutálené koprodukce

Je Mannheim důstojným koprodukčním partnerem Národního divadla v Praze? Jaký prospěch má Národní divadlo z opakovaných koprodukcí s třetiřadým německým divadlem?

18.2.2022 v 0:04 | Karma: 24,21 | Přečteno: 1259x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Kam kráčíš, Národní divadlo? III. Tunel první: dvojí náklady za jeden umělecký výkon

Kvůli tunelování finančních prostředků Národního divadla evropskou operní mafií nedostávají zaměstnanci od vedení Opery Národního divadla a Státní opery přidělenu práci. Kromě hrstky vyvolených.

10.2.2022 v 22:00 | Karma: 31,49 | Přečteno: 1659x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Kam kráčíš, Národní divadlo? II. Opera v Praze a evropská operní mafie

Ředitel Národního divadla Jan Burian designoval v roce 2018 do čela Opery Národního divadla a Státní opery kontroverzního norského manažera Per Boye Hansena. Jde o rozsáhlejší deal Jana Buriana s vlivovou společností Opera Europa.

3.2.2022 v 23:00 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1334x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Kam kráčíš, Národní divadlo? I. Dvě vraždy, a do evropské operní ligy s tlampačem

V Národním divadle (v Praze, v naší Zlaté kapličce) se už opera nehraje. V Národním divadle pod vedením generálního ředitele Jana Buriana „pouštějí operu“ jako u kolotočů.

27.1.2022 v 22:00 | Karma: 32,98 | Přečteno: 1643x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Potěmkinova vesnice, Burianovo divadlo

Činohra Národního divadla zvyšuje návštěvnost. Ze tří kmenových souborů Národního divadla – opery, činohry a baletu – ji má dlouhodobě nejnižší. Za dvanáct let, po které ji vede Michal Dočekal, přišla o téměř 13 procent publika (o 12,79%), o téměř 24 tisíce diváků ročně (například v roce 2013 měla o 23.628 diváků méně oproti roku 2002). Nevytrhly to ani superdrahé režie Roberta Wilsona; za náklady jedné každé by jiný činoherní soubor žil rok. Jan Burian nastoupil do čela Národního divadla v roce 2013. Zatímco návštěvnost souborů Opery podle očekávání klesla, souboru Činohry ND nenadále stoupla, až předstihla operu. Jakými uměleckými počiny?

23.11.2014 v 22:05 | Karma: 24,14 | Přečteno: 1625x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Probudí se ministr kultury?

Věčná Popelka naší politické scény zažila těžké období. Nejprve se rezortem kultury prohnal jako uragán Jiří Besser, vlastními slovy "zástupce české vlády v kultuře, nikoliv kultury v české vládě". Poté co křeslo překotně opustil, završila „rock v kultuře“ Alena Hanáková. Po ranách, jež kultuře uštědřila kuratela Starostů a nezávislých ve službách TOP09, a po epizodě vlády Rusnokovy skýtal nominant KDU-ČSL naději. Mediální vystupování zlatoústého Daniela Hermana nemá chybu, ale řízení rezortu kultury místy neblaze připomíná působení jeho proslulejší předchůdkyně.

11.10.2014 v 0:15 | Karma: 27,17 | Přečteno: 2178x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Seškrábou zlato ze Zlaté kapličky

Partička činoherních patricijů si rozdělila vliv nad akademií múzických umění v hlavním městě a nad asociací profesionálních divadel v zemi hladce, ale postihl je syndrom rybářovy ženy. Jednomu se zachtělo hned rektorátu, další toužil po Národním divadle. Jiný by rád ministrem, z nouze by vzal i ministra divadelnictví. Ještě že další požívá vlivu, jako by jím byl. Chutě spolu do díla. Moto: „Mou ambicí jako ministra kultury je seškrábat zlato ze Zlaté kapličky.“ Milan Uhde, 1990.

29.5.2013 v 0:10 | Karma: 25,16 | Přečteno: 1204x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Politici ruší soubor opery Národního divadla? Déjà vu

Cituji z archívního dokumentu (v původním pravopisu): „Dne 24. května 1990 jsem byl v dopoledních hodinách pozván k řediteli ND Žídkovi. Přítomni byli Žantovský mluvčí prezidenta, poradce prezidenta Oslzlý, náměstek min. kultury Dr. Daněk a vedoucí provozu ND ing. Gregorini. Na této schůzce nám pan Žantovský oznámil, že se oba operní soubory slučují v jeden soubor a jeho domácí scéna bude ve Smetanově divadle. Žídek se zeptal jestli to máme brát jako nařízení. Pan Žantovský řekl že ano. ...“ (Pozn.: Daněk byl ředitelem odboru MK ČR, Gregorini byl provozním ředitelem ND.) Idea vstoupí do historie pod nálepkou „Národní divadlo jako garáž“.

23.5.2013 v 0:59 | Karma: 23,47 | Přečteno: 1267x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Přišli jste loni o dotace? Hlaste se o náhradu škody!

Na 55 milionů korun vyčíslilo ministerstvo financí dosavadní náklady na zhůvěřilou takzvanou transformaci Národního divadla, kterou prolobbovala část činohereckých kruhů (Mr. Harsh & His Boys). Senátu PČR ministr financí sdělil, že „tyto výdaje /54 794 tis. Kč/ byly realizovány v rámci schváleného rozpočtu kapitoly Ministerstva kultury, což bylo kompenzováno snížením výdajů do jiných oblastí", jinými slovy: Ministerstvo kultury loni utratilo za nesmyslné sloučení SOP s Národním divadlem nejméně padesát pět milónů NA ÚKOR JINÝCH OBLASTÍ KULTURY.

13.5.2013 v 0:05 | Karma: 20,71 | Přečteno: 701x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Provolání operních umělců

Zpravodajské jedničce na českém internetu portálu iDNES.cz jaksi uniklo, že bylo zveřejněno včera 7.5.2013 Provolání operních umělců k situaci kolem Národního divadla, ačkoli je sama redakce obdržela na čtyřech e-mailových adresách. Aby nebyli čtenáři iDNES ochuzeni o zprávu, aby nebyli redaktoři iDNES nařčeni z napomáhání cenzuře a vůbec aby právu na svobodný přístup k informacím bylo učiněno zadost, využívám svého prostoru zde.

8.5.2013 v 11:43 | Karma: 13,62 | Přečteno: 654x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Národní divadlo jako garáž

Národní divadlo - pozlacený zájezdní dům kultury. Bez vlastních souborů. Rámec, v němž si se Stavovským divadlem, mozart nemozart, dělá činohra ND co chce. Polovina opery ND ať jde na dlažbu. Toť pouze část obsahu Návrhu transformace Národního divadla z pera týmu expertů, jejž podstrčili ke schválení naší paní starostenské ministryni kultury. To kvůli němu zhruba dvě třetiny umělců Národního divadla stojí už měsíce ve stávkové pohotovosti.

3.5.2013 v 0:05 | Karma: 22,82 | Přečteno: 1184x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Činoherec Burian likviduje operu v Praze

Příchod Mesiáše udělaly z nástupu Jana Buriana do čela Národního divadla (od 1.8.2013) hluboká krize ND, dlouhé otálení ministryně kultury, omezený počet vhodných adeptů (mezi něž Burian jistě patřil), počet Burianových titulů a funkcí, zastiňující jak někdejší členství v KSČ tak současnou rozpornou pověst, a marketingový aktivismus Návrhu transformace Národního divadla, jímž jej spříznění experti do pozice jediného kandidáta pěkně zabalili. Byl jmenován bez výběrového řízení a jako první v novodobé historii Národního divadla bez vlastní koncepce (srovnej třeba s dvoukolovým výběrovým řízením na obsazení postu ředitele Moravské galerie Brno).

4.4.2013 v 11:41 | Karma: 25,42 | Přečteno: 1820x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Je to tady: Privatizace Národního divadla vstoupila do druhé etapy

Milovníkům Thálie spadl kámen ze srdce, když minulou středu naše paní ministryně kultury jmenovala do čela Národního divadla Jana Buriana, dlouholetého ředitele divadla J. K. Tyla v Plzni. Kdo se přestal chvět o osud Zlaté kapličky a šel si s úlevou po svých, však neučinil dobře. Zatímco klasický podvod prodeje Karlštejna za První republiky se odehrál v tajnosti, moderní privatizace po česku probíhají, jak už víme, v záři televizních kamer. Oč jde? O nic jiného než o příští osud historických budov Národního divadla, Státní opery a Stavovského divadla, dalších nemovitostí svěřených do správy Národnímu od roku 1948 a státních prostředků, které stát do toho molochu každým rokem pumpuje. A proč se o jejich osud bát?

5.2.2013 v 0:03 | Karma: 20,48 | Přečteno: 918x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Snahy o privatizaci Národního divadla neutuchají

Nabobtnalé Národní divadlo v Praze dnes, po pohlcení Státní opery Praha, představuje 5 divadelních scén, 13 stovek zaměstnanců (víc než Auto Škoda závod Vrchlabí), 1 miliardu rozpočtu, 3⁄4 miliardy státního příspěvku... slavnou historii českého a německého divadelnictví, mozartovskou tradici... Tohle všechno že by někdo chtěl privatizovat? Všechno ne, jen to nejvýnosnější: tradici Mozarta s jeho vztahem ke Praze a místo, kde o ni pečovat – Stavovské divadlo.

19.5.2012 v 8:57 | Karma: 23,26 | Přečteno: 1750x | Diskuse| Kultura

Richard Kolář

Kdo řídí resort kultury

Tak nám vláda zase nepadla. Někomu však spadl kámen ze srdce, že mu nezruší ministerstvo kultury. Vhodná chvíle na malý kvíz: Kdo řídí resort kultury? .a) Alena Hanáková, ministryně kultury (STAN)b) František Mikeš, první náměstek ministryně (ODS)c) Radek Zdráhal, náměstek ministryně /pro živé umění/ (STAN)d) Stanislav Polčák, advokát a poslanec PČR (STAN)

11.4.2012 v 21:00 | Karma: 23,90 | Přečteno: 1991x | Diskuse| Kultura
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2225x
Absolvent filosofické fakulty University Karlovy, obor francouzština latina. Působil jsem v Hudební mládeži ČR, kterou jsem v Karlových Varech zakládal, pracoval jsem v kultuře. V době perestrojky jsem z trestu v resortu elektrotechnického průmyslu spravoval ověřování zvláštní způsobilosti v investiční výstavbě (za Komenského). Nikdy jsem nebyl a nejsem členem žádné politické strany ani hnutí. Od jara 1990 jsem působil jako zástupce šéfa opery Národního divadla Dalibora Jedličky, po jeho odchodu vynuceném činoherní lobby vedle jeho nástupkyně Evy Hermannové. V roce 1992 jsem založil soukromou uměleckou agenturu, jako operní manažer spolupracoval zejména se Sirem Charlesem Mackerrasem, DECCA, BBC. Zastupoval jsem operní pěvce u Královské opery Covent Garden v Londýně, Festivalu Glyndebourne, v Mnichově, Berlíně, Paříži, Helsinkách a u dalších operních domů a symfonických orchestrů v Evropě, obou Amerikách a v Japonsku.

Seznam rubrik